onsdag 12 september 2012

Vill ha!

Min mobil börjar att långsamt ge upp. Inte för att den är dålig, utan för att den är sliten. Som samtliga elektroniska saker, börjar den nå gränsen av sin livslängd.
Telefonen är långsam och ingenting flyter längre.
Inte ofta, men ibland hänger sig hela telefonen och måste startas om genom att dra ur batteriet minst tio sekunder, ibland bestämmer sig telefonen för att starta om sig själv automatiskt utan anledning, men allt som allt funkar den ändå.

Något negativt är att kameran är minst sagt icke-existerande. Den finns, men att ta bilder med den är ungefär som att ta bilder med en gammal web-kamera från början utav 2000-talet. Man kan säga att det ser ut som om man har tagit bilden genom en sandstorm. Mest av allt är det prickar man ser, och förhoppningsvis så ser man även något annat igenom dem också.

Förutom detta så tycker jag om min telefon väldigt mycket. Jag fick den utav min pappa i julklapp och den har tjänat mig troget, förutom den gången när den vägrade uppdatera programvara och bestämde sig för att helt enkelt lägga ned, men förutom det har den fungerat klockrent.
För er som inte vet det har jag en Samsung Galaxy S plus. Detta är ungefär lillebror/syster till Galaxy S II, eller den nyare versionen utav Galaxy S.

Jag har nu hittat en telefon som verkar grym! Självklart inte lika grym som i reklamen, men hallå? Vem förväntar sig att något ska vara så bra som det verkar i reklamen?
Inte jag i alla fall.
Det är en Nokia lumia 920, som Viktor säger att jag inte kan tycka om eftersom företaget går dåligt. (För det måste ju innebära att de inte kan tillverka bra produkter?)
Kameran verkar i vilket fall leva upp till åtminstone kompakt-kamera-kvalitet, mobilen i sig verkar som om allt kommer att flyta på muchos bra nog, och jag kan svara i telefonen på vintern utan att ta av mig vantarna!
Och ja! Det är återigen ett I-landsproblem med detta att jag förfryser fingrarna varje gång någon ringer mig på vintern, men det är non the less ett problem.

Jag vill ha den i alla fall, så jag får satsa på att den reas ut på mellandagsrean om jag ska ha råd med den. Detta med några tusen över som bara väntar på att spenderas på en telefon är ju tyvärr ingenting min studentekonomi tillåter, men å andra sidan skulle man kunna se det som nödvändigt och en investering. Det beror ju helt klart på hur jag själv väljer att se på saker och ting.
Man måste väldigt sällan ha något, sen att man intalar sig själv att man behöver något är en helt annan sak, men betyder det egentligen att man behöver någonting mindre för det?


1 kommentar: