måndag 17 september 2012

Logitech G110

Viktor har köpt ett nytt tangentbord. Det är awesome, för då kan jag låna det och skriva på det för att det är så j***a bekvämt att skriva på. Detta ska vara ett "gaming"-tangentbord, vilket också innebär att det finns en massa extraknappar som jag aldrig någonsin använt när jag har "gameat". För jag är ju en så "hardcore gamer" (not). 

Nej men ärligt. Det är som att skriva med len honung på fingrarna! Allt bara flyter på som rinnande vatten under fingrarna. Man får någon sorts reaktion av tangenterna när man trycker på dem, och ändå är det så lätt och flytande på något sätt. Inte som Viktors gamla tangentbord (också från logitech), som var som att skriva på en gammal ihop-rostad skrivmaskin. Vad är grejen med det liksom? Är det för människor med EXTREMT starka fingrar så att de ska få något motstånd när de skriver? Jag förstår inte grejen!

Detta tangentbord är i alla fall awesome, även för er som inte spelar massa sniceiga spel och sådant nördigt. Jag tycker personligen att gaming-teknikprylar överlag fungerar väldigt bra till vardagliga saker. Eftersom de flesta är byggda för att bli slagna på under angry-nerd-got-killed-utbrott så är de flesta av bra kvalitet. Eftersom det flesta möss är byggda för att du ska kunna sikta med precision i fps-spel, så är det ofta väldigt bra möss som är enkla och bra att använda.
Allt som oftast ligger de också väldigt bra i handen eftersom gamers tenderar att sitta väldigt mycket vid datorn och spela. 
Det sista plusset är ju att de oftast är coola och lysande i någon snitsig färg när det är mörkt. Bästa anledningen ever.

Rekommenderas i alla fall skarpt! (Hur det fungerar för gamers, kan jag tyvärr inte svara på haha!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar