lördag 2 februari 2013

Vageln i ögat

Jag har en vagel i ögat, och jag ska gnälla över det, för det suger! Man kan inte blinka, det svider, det kliar, det är irriterande och jag kan inte ha linser. VARFÖR?!
Vad kommer de ifrån? Är det typ en finne i ögonlocket, eller vad är det frågan om? Det hjälper ju inte direkt att det har fått namnet "vagel". Det låter som snigel. En snigel i ögat.

Jag har googlat, och jag har googlat väl, och kommit fram till att det inte går att göra något åt det, förutom att inte ha linser tills den spruckit och läckt ut var. I ögat. Det låter så mysigt att jag knappt kan bärga mig.

Jag har ägnat kvällen åt att titta på melodifestivalen tillsammans med Viktor och min vagel. Min vagel och jag håller med varandra om att det var rätt uppenbart vilka som skulle gå vidare. Ibland tror jag att de valt ut grupper med flit för att vissa SKA gå vidare. Röstningen i deltävlingarna är bara för att få in pengar, till svt och till radiohjälpen, skulle man ju kunna tro, men nu ska vi ju hoppas att det inte ligger till på det viset, utan att de gör så för att få större variation på bidragen och att svenska folket ska få demokratiskt välja vilka bidrag som förtjänar att vara med i finalen.

Som du ser så gör min vagel mig en aning grinig, för den retar mig hela tiden. Störig är den! Kunde jag inte ha fått en vänlig och solidarisk vagel i alla fall. FÖRSVINN DUMMA VAGEL!


Signalfel alldeles nedanför Marieberg. Öresundståg kan ibland jämföras med en vagel i ögat. Eller en snigel på ögat.




1 kommentar:

  1. Ush, stackars ditt öga! Hoppas vageln försvinner i alla fall :D Jag tror att det är ett skräp som hamnat i ögat som sen blir till en vagel typ :)

    SvaraRadera