onsdag 12 september 2012

Sjuk

Jag är sjuk. Det är jättetråkigt, och min sambo tycker dessutom också att jag är tråkig.
Det är indeed jobbigt när man ligger och knappt orkar röra sig, när ens sambo är fruktansvärt rastlös och inte vet vad han ska ta sig till.

Jag orkar inte blogga så mycket, och jag tänkte bara skriva det för att jag kan. Det är min blogg och alltså kan jag klaga över livet och världen hur mycket jag vill, oavsett hur många människor som anser att det finns fler människor som har det betydligt värre än mig.
Jag har extrem huvudvärk och mår illa just nu, vilket hindrar min hjärna från att tänka på alla andra människor i hela världen som också har det dåligt och värre än mig osv osv osv.
JAG ORKAR INTE BRY MIG JUST NU OKEJ?!

I-landsproblem är inte nödvändigtvis mindre, eftersom vi som bor och är uppväxta här inte vet bättre. Vi känner och tycker precis lika mycket som alla andra människor, fast om mindre relevanta saker. Detta är vår verklighet, vår tur i livets lotteri och vår svaghet.

Nu ska jag tvinga en rastlös Viktor att mysa med mig, sedan ska han plocka upp tvätten och hitta mig sovandes i lugn och ro, så att jag kan sluta tänka på mina i-landsproblem imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar