lördag 10 november 2012

Vietnamesiska vårrullstacos

Detta är så gott att jag dör. Jag kände lite att jag var grymt sugen på vietnamesiskt. Eftersom jag är därifrån så ligger det ju i mina gener. Eller inte! Det råkar bara vara så att vietnamesisk mat är så grymt gott.
Jag har ju improviserat lite med vietnamesiska smaker, blandat med mina egna preferenser och kommit på dumplings med vietnamesiska smaker samt en gryta med fläskköttbullar, tofu och risnudlar.
Denna gången ville jag testa att göra färska vårrullar, vilket de runda rispapperen, som man kan köpa på affären, är alldeles idealiska för.

Självklart började jag med att googla recept på internet. Där stog det att vietnamesiska vårrullar är det nya sushi blablabla...
Jag vet att det inte är okej, men jag kände: Jag kommer därifrån, jag var först, kom inte här och skylta med era hippa vietnamesiska vårullar!
Självklart är det detta jag själv ska göra nu. Trots mitt yttre är jag ju så pinsamt svensk det bara går att bli, därför är, trots mitt ursprung, mina vårrullar fejk. De är inte äkta vietnamesiska.

Så varför inte göra tacos av det hela!

Vill jättemycket bjuda alla mina vänner och familj på detta när jag kan. Det är enkelt och jättegott. Kommer inte upp något recept nu, utan bara bilder. Är fortfarande sjuk, och tankeverksamheten är tyvärr inte riktigt där den borde.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar