tisdag 4 september 2012

Karlskrona

Jag har flyttat till Karlskrona. Sniglarnas rike.
För er som inte vet det har jag en snigelfobi. Jag hatar sniglar, dom jagar mig och jag drömmer mardrömmar om dem. De är slemmiga, klibbiga, sugproppande och helt enkelt läskigt motbjudande på något sätt.
När jag var liten så drömde mardrömmar om att jag hade sniglar som sög sig fast över hela kroppen.

Jag gick ned för trappen till gångvägen, och det var sniglar överallt! Levande, slemmiga, mosade, döda, till hälften uppätna och trampade på. Det är nog svårt att förstå hur obehagligt detta är för mig.
Nog för att jag inte tycker om dem, men jag vill inte heller ha dem mosade och döda framför mina fötter!
De får gärna leva i frid, men helst inte framför mig, eller i närheten av mig.

Nu studerar jag biologi, och jag ber till gud att vi inte behöver komma i kontakt med sniglar.

Ew.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar