söndag 16 september 2012

Söndag

Detta har varit en lugn, lång, förkyld, men ändå produktiv dag på något vis.
Jag har hunnit med att läsa lite kemi och pluggat matte, tagit fram maten till ikväll och skrivit en tredjedels låt med nästan lyckade barréackord i.
Jag har nästan övat bort smärtan i händerna och jag kan nästan spela barréackorden så att de hörs.

Sedan har jag bestämt mig för att lära mig att virka. Det verkar så bekvämt på något sätt. Jag tycker om att sticka, men tyvärr har jag verkligen inte tålamodet för det. Virkning verkar mer smidigt, gå lite snabbare, men ser tyvärr inte riktigt lika bra ut. Man skulle kunna säga att det helt enkelt verkar mycket lättare.

Min vän Kajsa är jätteduktig på att sticka. När hon stickar går allting snabbt och snitsigt och resultaten ser fantastiska ut. När jag stickar tar det en evighet att sticka en dm, för att inte tala om att jag stickar så ojämt att mina ofärdiga stickningar ser fula ut innan de ens hunnit bli i närheten till färdiga.
Jag kommer säkerligen att märka om mina virkningar kommer att få samma problem, men det får bli en senare fråga! Det verkar i alla fall mysigt att virka, så jag ska börja lära mig så får vi se vad som händer. Kanske ska inhandla eller inlåna några böcker om saken.

Här kommer bilder från när jag åkte hem och hälsade på Karin under kulturnatten. Mysigt var det, och ruskigt snygga är vi. (eller?...)
Saknar alla mina vänner. Vill träffa er nu!



2 kommentarer:

  1. Saknar dig Kimpoo <3 Snygga är ni definitivt,jag har bara snygga vänner :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Saknar dig med Kajsoo! Jag och Karin funderar på om vi ska hälsa på dig på höstlovet! :D Skulle inte det vara awesome!

      Radera