måndag 3 september 2012

Lägenheten

Här kommer ännu fler bilder ifrån lägenheten! Ja, inte så många, men ett par stycken i alla fall. Jag är just nu jättemätt, för jag har handlat, diskat, lagat mat, diskat, ätit mat och jag borde plocka upp all tvätten, men jag funderar på att bara skita i det och göra det imorgon istället. Eller eventuellt låta Viktor göra det imorgon bara för att jag har gjort allt de här dagarna medan en viss sambo har nollats, kräkits och sovit inne på toaletten. (Dock bara en dag så illa.)

Jag känner mig alltid så duktig när jag har gjort saker. Idag har jag till och med gått till tåget och åkt till apoteket med bussen, som jag inte visste hur jag skulle ta mig hem med, för att hämta ut nya "kuddar" till tensapparaten. Självklart har det blivit försenat (suck), så de är förväntade att dyka upp 10:e September.
Hur svårt kan det vara?... Borde man säga att det inte är okej, be dem avbeställa och gå till nästa apotek och hoppas på bättre lycka?
Ja. Nu är jag en väldigt mesig människa, så självklart sa jag artigt: "Det är okej, då återkommer jag då!"
(suck)

Imorgon satsar jag för skola. Matte C, som jag känner att jag nästan förstår en hel del av. Känns så fruktansvärt skönt att ha läst en del utav matten innan. Då är det i alla fall ett ämne där jag inte behöver anstränga mig till supermax för att det är så mycket nytt som jag inte alls har läst.

Utsikt från balkongen

Förkläde från Åhlens (och ja! Man lagar bättre mat med ett sånt här förkläde)

Mina porslinscupcakes, som jag fått i studentpresent, men som är så små att jag inte riktigt vet vad det är meningen att man ska ha i dem.

Lyssnar på: Hello - Capsule

4 kommentarer:

  1. Kimpo, jag kan se dig och mig sitta på er balkong och prata om stort och smått. Jag får komma ner snart så min vision kan bli verklighet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket bra Kajsa :) Det tycker jag verkligen att du ska göra! Längtar redan dit.

      Radera
  2. den där utsikten är oslagbar..vin..ostbricka..trevligt sällskap..några tända ljus ..tillsammans med er en ljummen kväll på stor fina balkongen..det hoppas jag snart blir en verklighet // Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag att det blir! :) Det är bara att komma hit det så kan vi mysa. Kram!

      Radera