lördag 15 september 2012

Sjukarn

Att vara sjuk innebär inte jättebra saker. Det innebär, i alla fall om man är förkyld, ständig huvudvärk, jobbiga temperaturförändringar, halsont, matthet, hosta, aggressiva nysattacker, nästäppa och dåligt smaksinne.
För att inte tala om att allting luktar snor.

Jag har dock trotsat sjukdomen och begett mig ut i den stora och läskiga staden Karlskrona, som visade sig vara bara så där lite stor. Jag har fått en rundtur av Linnéa i min klass som är född och uppvuxen i den här stan. Hon hittar lika bra här i Karlskrona som jag hittar i Hedemora, med den skillnaden att hon är lite mer awesome eftersom Karlskrona är "en aning" större än Hedemora.

Resten utav min tid spenderar jag med min lika förkylda sambo med att spela dota 2 med våra gemensamma vänner, spela guildwars, äta god restmat och att fundera på om jag ska studera matte, men bestämmer mig i sista sekunden för att inte göra det.
När man är sjuk tycker inte jag att man behöver plugga. Plugga är för de friska och krya, de sjuka FÅR sitta hemma och slöa, spela onlinespel utan mening och titta på töntiga program på tv som inte kräver någon hjärnkapacitet.
Att jag på något sätt måste vara intellektuell när jag är sjuk, känns rätt långt borta. Att vara sjuk är kroppens sätt att säga ifrån. Den säger att jag tänker för mycket och ger alldeles för mycket energi till andra saker än att hålla mig frisk.

Just därför kanske jag borde ha struntat i att trotsa min egen sjukdom och stannat hemma idag, men det är en helt annan historia.

Här kommer några vackra bilder från mitt Hedemora. Bilderna togs i våras under en utav mina och Jari's promenader.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar