måndag 28 juli 2014

Små historier från veckan som gått

Jag har åter igen varit dålig på att blogga. Jag har tänkt blogga och jag har till och med släpat med mig min kamera för att jag ska fota, men jag har ju fett mycket inte gjort något av det, så därför tänker jag dela lite fotolösa historier från veckan som gått.

1. Mamma
Mamma hälsade på under torsdagen till fredagen. Allt var avslappnat och mysigt, men ändå åstadkom vi mycket. Eller man kanske kan säga att vi gjorde mycket utan att riktigt åstadkomma supermycket den första dagen. Vi sprang omkring i Karlskronas centrum och letade efter diverse prylar och hittade några få av dem. Till kvällen åt vi pannacotta och jag gjorde min första hallonsorbet, som dessutom var sjukt god.

2. Badat med maneter
Ohyran. Maneterna. Paniken av att konstant slå i maneter som jag inte ser medan jag simmar. Jag har aldrig varit rätt för obrännande maneter innan, men detta var riktigt obehagligt!

3. Greken och paketet
Jag gick ner och skulle hämta ett paket från frukthuset. Det var varmt, solen gassade och svetten rann medan jag gick. Jag möter en snubbe med solglasögon, och jag uppfattar det som om han tittar på mig, men å andra sidan så brukar det kännas så när folk har solglasögon på sig, tänker jag. Han hejar på mig, och jag hejar tillbaka, men när jag går vidare ropar han tillbaks mig och frågar på engelska efter vägen till tågstationen. Sedan börjar han fråga om jag kommer från Kina, varav jag svarar "nej, jag är från Vietnam". "Chinese and Vietnamese girls are beautyful" säger han sedan och jag kan inte annat än att tänka "Ska jag ta det som en komplimang, eller är det bara lite rasistiskt?". Osv osv. Han var grek, han ville ta en drink med mig och trodde att jag var 28. Jag svarade artigt "No, sorry, I have to go home with my package now". Jag är tydligen vacker när jag svettats, då jag blivit raggad på förr när jag svettas. Bara när jag svettas. Det är det som är grejen.

4. Oscar hälsar på
Andreas kompis Oscar hälsade på igår, så vi åkte ut till Tjurkö för att fiska. Det fanns absolut ingen parkering, så vi parkerade i ett dike, no kidding, och jag var så jävla rädd för att någon skulle komma och bogsera bort min bil. I alla fall så fiskade de ett tag i stekande hetta, medan jag låg och halvsov på bryggan och noterade att allt de fiskade upp var sjögräs. Vi åkte sedan till skolan för att grilla och bada vid bryggan. Med tusen maneter och ett antal getingar. Trevligt var det i vilket fall som helst!

5. Sniglar på besök
I lördags var vi på fest hos Texxar, och nej, dessa historier är i helt ingen inbördes ordning alls. Det var en mycket MYCKET varm fest och jag svettades som en överviktig sugga, trots att Andreas satt och fläktade mig med min tröja hela kvällen. Vi bestämde oss för att gå ut och sätta oss och spela treman, men jag drack förmycket vätska på en gång och fick ont i magen. (Noterat: Aldrig igen bustier på fest. Magen får inte plats.) Treman är för övrigt ett ölspel. Jag drog med Andreas och la mig på gräset och kved av smärta och sparkade även av mig mina skor, då det fortfarande var sjukt varmt. De andra kom förbi och alla satt och snackade ett tag medan min mage återhämtade sig. Jag skulle ta på mig skorna och jag kände något slemmigt mot stortån. Jag skrek och kastade skon åt Andreas och ylade att det var en snigel i skon. Andreas skakade på den, och mycket riktigt ramlar det ut en mördarsnigel ur min sko. "Torka ur den" klagade jag och han torkade ur den och sa "Oj. Det var visst en till snigel". När Andreas, jag och Nusi torkat ur min sko ett antal gånger kunde jag äntligen ta på mig den med en viss obehagskänsla. Tur att jag druckit alkohol innan.

6. Bikinijakten som slutade med sushi
Idag tjatade jag med mig Linnéa för att leta efter en bikini på stan. Det fanns inte. Bikinis är en total bristvara i Karlskrona för tillfället, och det enda jag kom på är att jag vill köpa BH:ar på Kapp Ahl för att de är så fruktansvärt bekväma. Som bomull för tuttarna. Hur som helst var det varmt och svettigt, och ingen bikini, till mig i alla fall, så långt våra ögon nådde, så vi gick till sushi-stället vid bion och åt sushi istället. Riktigt god sushi! Imponerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar