söndag 6 juli 2014

Öland

Jag har nu spenderat en vecka på Öland. Lite längre egentligen, men en vecka får duga. Andreas har varit med mig, men han åkte hem idag, så jag har nu orkat krupit in under sängen för att hämta datorn. Vi har haft en underbar vecka, om en rätt så kall, mulen och regnig. Nu är det så klart fint väder. När Andreas, pappas sambo och hennes dotter åker hem, då kommer solen till Öland. Det är enkelt att beskriva hela den här veckan med ett ord. Matfest.

Fredag: Restaurangmat på Petter's i hamnen. Fish'n chips, Pizza, Angusburgare och Lammburgare.
Lördag: Fiskpaket som vi bjuder de nyanlända pappa, Ann-Christine och Emelie på.
Söndag: Grillat fläskkött med rostad färskpotatis, sallad och en hemgjord fryst cheesecake med hallon- och blåbärssås.
Måndag: Spett hängande från taket på medeltidsrestaurang.
Tisdag: Lammet och Grisen.
Onsdag: Spaghetti och köttfärssås.
Torsdag: Hemgjord sushi till 11 personer.
Fredag: Rotmos på Holländskt vis med korvar från Rosas.
Lördag: Laxsallad på Neptuni med Andreas.
Söndag: Små fiskpaket med rödspätta och rostad färskpotatis. Citronglasstårta till efterrätt.

Det är en ganska bra sammanfattning av vår vecka här.

James är här så klart! Jag ska vara hundvakt nästa vecka.

Jag fick en ny väska av pappa! Från deras semester i Turkiet.

Blåeld på insekt på promenad med James.

Färist. Tror jag det heter.

Hemgjord sushi!

Jag och Emelie sminkade Andreas

Men så här fin är han egentligen

Här är jag!

Våra stolar

Vår utsikt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar