onsdag 23 juli 2014

Initiativförmåga

Jag gjorde något igår. Min initiativförmåga ligger inte för mig, så för mig är det ett stort steg. Jag hörde av mig till Linnéa och frågade om vi skulle gå på en hundpromenad med hennes hund och sedan ta en fika tillsammans, och sen var det ju ett lyckligt sammanträffande att jag hade bakat en glasstårta innan. Vi pratade igenom, pratade ikapp om våra liv, och gick och mötte Andreas när han slutade jobbet. Vi fikade sen, och jag kan ju avslöja att glasstårtan var precis så svalkande och god som en glasstårta bör vara, även om formen hade läckt ut glassmet i halva frysen. Dock var den utspillda smeten även den väldigt god, så det gjorde inte så mycket. Jag ska försöka få upp ett recept sen. Om jag kommer ihåg och pallar. Pallar. Stolar. Hah.

Under tiden hade Bella hört av sig om en kväll av volleyboll, men helt värdelös som jag är så kollar, och ännu mindre svarar, jag på sms speciellt fort, så han ringde sen i alla fall. Linnéa hängde på och sen spelade vi volleyboll och badade, vilket självklart var asroligt. Dock så badade vi innan och jag måste erkänna att jag inte är superbekväm med att hoppa omkring i bikini. Min beachbody 2014 är lite för hängig och min bikini lite för liten. Hur som helst, inga olyckor skedda, inga trosor avramlandes och inga bröst uthoppandes. Bra kväll helt enkelt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar