torsdag 10 juli 2014

Längtar

Imorgon får jag träffa Andreas igen. Dagarna har gått fort, men ändå känns det som en evighet sen vi sågs. Jag längtar så jag dör. På något sätt såg jag på mig själv som en relativt självständig kvinna. En sån där som kan vara själv och ändå ta hand om sig själv, och ändå sitter jag här och väntar, otålig som ett litet barn. Det hjälper inte alls min självbild att veta att vi bara varit ifrån varandra i fyra dagar än så länge. Jag saknar dig älskling!

För övrigt så har dagen varit seg. Som gårdagen. Tröttheten kryper sig på och jag har känt mig matt och orkeslös. Flera dagar av dålig sömn, lite vin varje kväll och dåliga rutiner rent tidsmässigt gör att min kropp inte riktigt vill fungera som den ska. För tillfället känns den som om någon hängt vikter i hela mig som tynger ner.

Det vi hunnit med idag är att göra älgörtssaft och gå in till Byxelkrok med Herman för att kolla i de små butikerna och köpa glass. På grusplanen nedanför parkeringen hade de slagit upp en stor pool med uppblåsbara bollar i där man kunde få leka för 60 kronor per 10 minuter. Medan vi åt glass och Herman drack en stor slushee satt han och kollade och bestämde sig till slut för att testa! Det är jättehärligt att ha alla här. Att ha alla här som jag inte hinner träffa annars, men det känns så tråkigt att jag är så trött att jag knappt orkar hitta på något med dem och uppskatta vad vi gör. Det är i alla fall härligt att bara sitta och äta middag med alla på kvällen. På lördag har vi planerat att vi ska åka till Ölands djurpark i alla fall, så jag ska spara mina krafter tills dess och låta mig vara trött och hängig en dag till, hur tråkigt det än må vara!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar