torsdag 24 juli 2014

Känslor

Känslor. Just nu är jag sprängfylld. Jag är trött, jag har ont överallt, mina ögon är svullna och värker, jag har mensvärk och trots att jag vet att mitt liv är fantastiskt och att jag är så tacksam över allt jag har, så mår jag piss just nu. Juste. Det är varmt också. Min ryggrad svettas på insidan. Min hormonbalans är känslig, och att skjuta upp min mens med mina p-piller, kombinerat med att det är 27 grader varmt utomhus och inomhus är ingen superhöjdare. Spenderade natten med att gråta och svettas mig till sömns och sedan drömma mardrömmar om motorsågar och att jag kissade på mig i sängen. Easiest night of my life.

Trots detta tog jag mig upp denna morgonen också, även om det kanske mest hade att göra med att jag inte kunde somna om efter att Andreas gått till jobbet. Jag städade bort hundhår, dammsög, plockade undan och planerade dagen med mamma. Hon kommer hit idag och blir kvar till 17-tiden imorgon. Vi tänkte gå på stan och handla lite till ikväll, så jag hoppas att min kropp lyckas ta sig samman tills dess. Just nu vill den bara sova tills allt slutar göra ont. Både fysiskt och psykiskt. Hormoner is a bitch. Cookies no help.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar