måndag 21 juli 2014

Framtiden

Jag har så mycket att göra, samtidigt som jag inte har något att göra. Jag har tråkigt och inte samtidigt. Pms perhaps. James fick åka hem igår, eftersom han ska åka med Lennart uppåt landet på torsdag för att göra valpar med bitchen Barbro. Jag sitter kvar hemma och känner mig lite ledsen för att jag inte har någon att kela med, och ingen som hejjar glatt på mig när jag kommer hem.

Framtiden kommer allt närmare och snart är det dags att starta om inför nästa år och nästa termin. Min vila har varit och är, om du frågar mig, välförtjänt och välbehövd. Jag har inhandlat en ny almanacka för att kunna hålla reda på mitt liv. Tredje försöket gillt om man säger så. Jag börjar alltid använda almanackan jätteduktigt, men allt eftersom tiden går, faller almanackan mer och mer i glömska. Det är värt ett försök i alla fall. Man kan ju inte vara bra på allt på en gång, och när det gäller att skriva, och framför allt läsa, i almanackan så får det ta några välmenande försök för min del. Mina böcker måste snart börja inhandlas och jag funderar på att sälja de gamla böckerna jag har liggandes.

Här hemma är det tomt och tyst just nu. Jag har precis börjat städa undan efter James, men mitt städförsök gavs snart upp, jag gjorde mig i ordning, borstade tänderna och satte mig slutligen här istället. Vid datorn. Jag har huvudvärk och pms-värk, så jag anser att jag förtjänar en paus.

Alltså. Ganska trött, ganska låg, men ganska glad och livet tuffar på som det ska mot nya tider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar