måndag 16 juni 2014

Tentorna är över

Tentaveckorna med tentor och omtentor är över och alla firar trots att vi fortfarande sitter klistrade framför datorerna minst en gång om dagen för att få reda på resultaten, och de sista projekten är det också många som har kvar. Det är två grupper med studenter som är kvar i Karlskrona. De som inte har något kvar, men som ändå är kvar i Karlskrona, och de som har både projekt och omtentor kvar innan de drar hemhem till sina eventuella sommarjobb. Vi som är lediga firar så gott vi kan och det har varit mer folk i vår lägenhet än det har varit totalt innan dessa veckorna började. Hela veckan, eller kanske lite längre, har det känts som om något fattats, som om det är något jag har missat och som om jag varit tvungen att göra någonting jag bara inte kunde komma ihåg. Nu börjar det släppa och livet känns rätt bra. Jag har kunnat slappna av och vi har firat, badat, spelat och festat. Förut kände jag mig lite rädd för vad som skulle hända när allt tog slut. När hela livet jag levt i tog paus under några månader, men nu är jag bara ivrig för att se vad sommaren har att erbjuda. Jag har inget jobb, jag måste spara pengar, och jag har egentligen ingenting inplanerat, men jag ser fram emot det och jag ser fram emot nästa termin och hoppas den blir lika rolig och händelserik som denna.

Helgens "outfit".

Helgens festlokal och helgens pojkvän (och helgens skor).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar