måndag 23 juni 2014

Midsommar

Jag har haft en riktigt mysig midsommar helg. Vi var i Blekinge, alldeles där Sweden Rock håller hus, vid havet i en stuga. Det var en liten stuga med en friggebod och jag och Andreas bodde ute i friggeboden tillsammans med hans bror och hans brors flickvän. Jag kände mig hängig och trött, men glad. Det tar alltid lite tid innan jag landar i vad jag faktiskt håller på med för tillfället, men när vi hade varit där i två dagar kändes det mer som om jag faktiskt var där jag var. Det är svårt att förklara, men det har ofta varit så när jag rest någonstans. Vi firade tillsammans med Andreas mamma och pappa, hans syster och hans tidigare nämnda bror och hans flickvän. Jag behövde en helg där jag inte behövde göra någonting och det fick jag! Det var riktigt roligt och väldigt lugnt och mysigt alltihopa. Vi blev bjudna på god mat, vi gick till havet och försöka fiska med burkskinka, spelade kort, spelade kort, blev tillfrågade om att spela kort och vi fikade och åt snacks nästan jämt. Så mycket tårta, kakor och chips som jag har ätit den här helgen har jag nog knappt ätit de senaste månaderna totalt!

Jag och Andreas lillasyster byggde ett korthus tillsammans

Hunden Buster var också med, men han tröttnade ur och ville åka hem så där mot slutet. Så himla söt och bortskämd den hunden är! Han får nästan alltid mat av alla förutom Andreas pappa, så när man äter något i soffan kryper han upp i knät och tittar på en tills han får något, och om han inte får något ligger han tålmodigt och tittar på dig ändå. Har man lärt sig att det funkar, så spelar det väl ingen roll om man får ett bakslag då och då antar jag.


Buster ser oss äta chips på den här bilden

Den sista dagen gick vi på en tipspromenad i regnet. Jag är inte jätteförtjust i tipspromenader. Jag uppskattar själva promenaden, men frågesporten hade jag kunnat hoppa över faktiskt, men jag var med och det var rätt roligt faktiskt. Jag gick hela vägen hand i hand, eller hand i arm, med Andreas lillasyster och honom samtidigt, vilket på riktigt inte är superbra för rörligheten, så vi promenerade fram som en liten klump mellan frågorna. Då det spöregnade gick vi ganska sent, så jag tror kanske till och med att vi var helt sist med att gå den. Utslagsfrågan var att vi skulle gissa hur långt ett rep var, så vi svarade, Andreas och hans lillasyster öppnade en varsin lott, ingen vann och vi gick hem. Det roliga med hela den här grejen var att jag vann någonting. Jag kom fyra och fick som pris en lott som jag förunderligt nog vann 50 kr på. Jag vinner aldrig saker! Jag vinner aldrig på lotter, på kortspel, på brädspel eller på några andra spel, men nu vann jag på både tipspromenaden och på lotten jag fick i pris. Att jag aldrig vinner kan ju i och för sig ha något att göra med att jag normalt sett inte spelar sådana spel för att jag aldrig vinner. Det är som en ond cirkel. Eller kanske en nyttig cirkel.



 Medan Andreas låg och solade, sa han att jag fick sminka honom, så då gjorde jag det. 

Vi fick ett doftljus som vi ville ha till badrummet för att kunna mysbada, så när vi kom hem så hoppade vi direkt ner i ett varmt bad och tände. Ljuset kostade väldigt mycket pengar för ett ljus, men det är jättemysigt! Det sprakar som en riktigt eld medan det brinner och ger en lite försiktig doft som inte är överväldigande, som vissa doftljus är. Rekommenderar det till alla som vill ha en mysig stund.

Doftljus





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar