torsdag 19 juni 2014

Jag kan cykla, jag är inte rädd.

Vi håller just nu, i skrivande stund, på att packa inför midsommarhelgen. Vi ska åka iväg ner mot Skåne, gud hjälpe mig, och fira midsommar med Andreas familj i hans farföräldrars sommarstuga. Jag vet vart den ligger egentligen, men jag vet inte vad det heter. Det ska bli kul, men inget internet och alltså inget bloggande under denna helgen! Inte för att jag brukar orka blogga så jättemycket på helger, men ändå. Idag har jag skjutsat folk till flygplatsen utanför Ronneby. Ronneby airport. Allting låter så mycket häftigare om man sätter airport efteråt. Hedemora airport. Hah. Det gick bra, jag var duktig och krockade inte. Det är ju väldigt bra, för om man faktiskt skulle krocka någon gång ibland känns det som om man inte hade kört så många gånger. Nostalgin av att köra på motorvägen, kanske motorvägen, mellan Karlskrona och Bräkne-Hoby igen, och samma nostalgi känsla när man kör in mot Ronneby airport. Det som hänt mig förr sitter som sten i mitt inre och jagar mig ibland.

När jag kom hem så mötte jag upp Andreas efter jobbet för att gå till Karlskronas "lövmmarknad". Jag vet inte riktigt om den hette "lövmarknad" eller om den bara kallades så. Det var trevligt. Det kändes som vilken marknad som helst, fast mitt inne i Karlskronas centrum. Jag tycker om marknader, jag tycker om all rörelse och allt folk. Alla försäljare som säljer mat och bjuder glatt. Vi inhandlade chips och nötter till resan, samt en salami som jag kan gå och mumsa på hemma. Jag köpte två t-shirtar på HM's herravdelning och ett läppbalsam med solskyddsfaktor. Vi åt sedan sushi, men det är ju fortfarande så att jag har en infektion i ena visdomstanden, vilket i princip innebär att det gör väldigt ont att öppna munnen mycket. Det är rätt så dåligt när man äter sushi med pinnar, men jag älskar det ändå. På vägen hem så hämtade vi upp Andreas cykel, så nu har jag cyklat för första gången på kanske tre eller fyra år. Galenskap. Jag kan ju fortfarande men jag är ju ringrostig! Dock kan det ha något att göra med att cykeln var alldeles för hög och att jag cyklade i samma takt som Andreas gick bredvid mig.

Alltså det här med bilder. Jag måste bli bättre på det! Jag har ju faktiskt en telefon med väldigt bra kamera i, även om skärmen här helt trasig, dessutom har jag också en väldigt bra kamera. Jag känner mig bara så tömd efter skolåret att allt som kräver lite mer engagemang känns relativt jobbigt. Nu ska jag packa klart och sedan köra iväg mot Skåneland! Undrar om sommarstugan faktiskt låg i Skåne, eller om den låg i Blekinge. Eller kanske precis på gränsen. Jag vet inte. What is this geografi! Ja, juste. Packla klart var det ja.

Glad midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar