onsdag 25 juni 2014

Formatera

Att formatera datorn är bland de jobbigaste man kan göra utan att få betalt. Det tar lång tid att formatera, och så blir man lite ledsen om man glömt att spara något, men sen kommer installationer i berg. Massor av berg. Långsamma berg. Först så måste man installera om operativsystemet och alla uppdateringar, vilket i sig tar flera timmar, sedan är det dags för virusskydd, google chrome, rensa bort skitprogram som automatisk installeras då datorn återställs, fixa alla inställningar, installera om spotify, installera om alla spel och slutligen försöka fixa alla drivrutiner till externa grejer som jag regelbundet kopplar till min dator. ***vetet vad lång tid det tar. Jag blev i alla fall färdig och känner mig glad och nöjd! De flesta program jag brukar använda ligger nu på min dator, den är inte seg längre och all gammal skit som jag är för lat för att rensa bort, eller som jag inte vet hur man rensar bort, är borta.

Jag älskar dig min dator.

Hittade den här gamla godingen på min gamla skydrive. Så söt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar