onsdag 25 juni 2014

Pyssel

Jag har varit på jakt efter toppar länge, men aldrig hittat några som fallit både mig och min plånbok i smaken, så jag bestämde mig för att köpa herrtröjor istället och sedan göra om dem så att de passar mig. Jag har en gammal T-shirt som jag klippt sönder, men den är lite för kort och ser lite för klumpig ut, då jag helt enkelt bara klippt sönder den. Dessa ville jag göra snyggt och prydligt så att jag skulle kunna använda dem precis som vanliga toppar utan att känna mig sunkig. För att göra detta var jag tvungen att inse två saker.

1. Jag behöver sy.
2. Jag har ingen symaskin.

Som tur var hade jag lite nålar och vit tråd hemma, så det vara bara att köra igång. Med min trogna 20 cm linjal och en sax körde jag entusiastiskt ingång min nya verksamhet som sömmerska för en dag. Jag improviserad, ritade, klippte och nålade med synålar, men några timmar senare hade jag två nya fina t-shirtar som är sjukt bekväma. De här figursydda kvinnotopparna har aldrig varit min kopp te, så att säga.

Tröjorna kommer från HM's herravdelning och kostade 99 kr styck, och jag har klippt av dem ca. 15 cm i midjan och klippt av ca. 7 cm från båda ärmarna.





Titta så fina de blev!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar