onsdag 11 juni 2014

Jag är ledig nu, alltså kan jag blogga.



Jag får alltid tillbaka lusten att blogga så fort jag är ledig igen, men samtidigt känner jag mig lite ledsen när jag tänker på allt jag inte bloggat om. När jag senare tittar tillbaka kommer det vara ett hål av ingenting i ett halvår, där senaste inlägget handlar om en lägenhet som jag inte bor i längre. Jag tänker därför göra en liten, eller kanske stor, lista över små reminders till mig själv, så att jag kan se tillbaka på tiden som varit och i alla fall få komma ihåg lite, även om mitt skrivande varit helt obefintligt.

1. Historien om Zeldah, aka Andreas.
I höstas så nollades jag på ett mycket trevligt sätt. Inget brutalt som ordet "nollades" kan få det att låta, men jag började på högskolan, fick träffa nya människor, leka och rollspela med dem. Jag tillhör linjeföreningen BITS, som är alla it-utbildningar på BTH förutom spel. Våra ovvar är blå och vackra. Min phadder var Zeldah, som stod som en liten vilsen hundvalp på nollningen med det, för honom, omöjliga uppdraget att underhålla helt nya små nollor som knappt visste vart dom var eller borde vara. Den första dagen lärde jag känna Olivia, aka Aloe Vera, och vi pratade på ett sånt där sätt som människor som aldrig tidigare pratat, men som inte känner någon annan, pratar. Vi träffade folk och kände oss vilsna på campusfestivalen.

Den andra dagen på nollningen var linjeföreningarnas dag, där varje linjeförening tar hand om sina egna nya studenter. BITS grillade, rullade däck och spelade kubb, även om ingen ville rulla däck, för det hade rullat i hundbajs innan. Då pratade jag och Zeldah för första gången. Så där som två människor som är jättedåliga på att prata med nya människor pratar. Han gillade mig och jag hade pojkvän. Story of how we met. Under nollningen lärde vi känna varandra allt mer och att jag hade pojkvän kändes mer och mer främmande. När vi såg på film höll jag och Zeldah med varandra och jag började bli ordentligt kär kanske för första gången utan att jag märkte det. På sista dagen av nollningen på grund av olika omständigheter (alkohol) sov jag hemma hos honom och dagen efter pratade vi hela dagen. Från morgon till kväll då han skjutsade hem mig. Jag började känna att jag inte kunde vara kvar med min pojkvän, då jag började tänka på en annan. Det tog slut tisdagen efter och jag flyttade ut. Drama förföljde mig och de runt omkring mig, jag grät, ringde, klagade, var glad och ledsen om vart annat. Olivia lät mig bo hos henne och jag bestämde mig för att nu skulle jag vara singel ett tag. Inga fler killar, ingen mera drama. Nästa gång skulle jag vara säker och ansvarsfull, men jag och Andreas drogs till varandra på något konstigt sätt och till slut var vi bara tillsammans. Jämt. (Reminder: blöta ovven).

Nu bor vi tillsammans i en mysig två uppe på galgamarken. Det är sommar och han jobbar, men när vi är lediga så myser vi, lagar mat, festar, badar, spelar och gör sånt man bör när det är sommar.


2. Skolan
Skolan har haft sina upp- och nergångar. Jag har klarat allt hittills, men jag väntar fortfarande svar från de två sista tentorna jag skrivit. Ett tag var jag osäker på mitt program, men nu känns det bra. Det är inte det jag hade tänkt mig då jag sökte, men jag föredrar nog faktiskt att läsa det som jag gör nu. Jag får vänta till signalbehandlingen nästa år och se vilken riktning min utbildning tar!

3. Sjukdomen
Hej. Jag heter Kim och jag har fortfarande hypersomni. Tyvärr har mina dåliga vanor som högskolestudent inte varit superbra, men än så länge känns det bra, även om jag känner att vilan nu i sommar behövs till tusen.

4. Flytten
Jag flyttade från lägenheten i mitt tidigare inlägg. Då jag och Andreas i princip suttit ihop sedan vi blev tillsammans så flyttade vi med några dagars mellanrum mellan hans studentrum på Minerva och min lägenhet hela tiden. Mycket flyttande blev det. Vi bestämde oss för att flytta ihop, då jag ändå funderade på att säga upp min lägenhet inför sommaren. Vi sökte allt, men det var svårt att hitta en tvåa, då många letar tvåor i Karlskrona. Tillslut hittade vi en diskret annons med så minimal information om en lägenhet det går, men vi bestämde oss ändå för att titta på den, trots många sunkiga visningar tidigare. Det vi fick se var en superfräsch lägenhet med stort kök, ny spis och relativt nyrenoverad. Den stod tom, och hade gjort det ett tag, så flyttade in lördagen därpå. Dubbla hyror, javisst, men nu är de över. Juste. Jag har fortfarande glömt att lämna nyckeln till den gamla lägenheten... Sen kanske jag ska nämna att jag smälte ena lådan till kylskåpet när jag städade också.

Vi hade ingenstans att hänga kläder.



5. Sängen
Vi har den bästa sängen ever. Den är ett moln. Ett fyrkantigt och studsigt moln.


6. Wii U
Andreas köpte ett Wii U och under en tid satt vi och spelade Super Mario 3D world konstant kändes det som. Vi pluggade flitigt samtidigt. Ärligt. Vi fick nyligen hem nya Mariakart 8 och det är fantastiskt! Det är snyggt, det är bra, det är orättvist och man blir arg. Precis som Mariokart ska vara!


7. Sapptiden och kåraktiv
Sappningen är hemlig. Jag är nu mera kåraktiv. Jag jobbar, städar och festar på kåren med andra kåraktiva. Vi symboliseras av (för) grova skämt, ovvar och dålig attityd gällande alkohol.


8. Tårtan
Vi jobbade på kåren för några dagar sedan. Jag, Nusi, Grotto och några fler. Vi jobbade med att servera fika till de som tog examen i år. Allt som allt jobbade vi i fjorton timmar utan egentlig lunchrast, men vi fick ta med oss tårta för 150 personer hem. Den tog inte slut.


9. Teneriffa
Det är så länge sen, men över jul så åkte jag och Andreas ner till Teneriffa för att fira jul med mamma och Lennart då de tillsammans fyllde 110 år. Vi var så smarta att vi åkte dit när det inte var några andra där, så vi fick vara ensamma med dem, även om vi såklart ville träffa de andra också. Detta har jag tusen bilder ifrån, så det blir ingen saga om det!


10. Nya glasögon! Tack pappa! Jag kan se. Mina ögon är trasiga, då mitt ena öga inte ville fungera. Mitt ena öga blev för pressat av att jag tidigare gått med alldeles för starka styrkor på min glasögon. Det blev två veckor blind helt utan glasögon, en månad med bara linser, och nu bara glasögon. Att vara ha linser är inte bra under för långa perioder.


11. Färgat håret! Jag testade rött och det blev rödsvartbrunt. Nu är det mer svartbrunt. Som IKEAS möbler ungefär.

12. Alla saker jag glömt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar