torsdag 17 januari 2013

Sjukdag

Har en dalaflunsa som hänger kvar sedan jullovet, och den vägrar att släppa taget! I går var det kallt och jag missade att ta mina långkalsoner, så självklart slår allt ut om igen idag.
Jag har migränliknande huvudvärk, men jag har i alla fall lyckats att plugga lite inför fysikprovet imorgon. Vi får se hur det går... Min hjärna vill inte riktigt fungera till hundra procent när jag är så här.

Dö influensa! DÖ!

Jag har dessutom diskat idag. Viktor pluggar för fullt inför sin tenta, så jag har skött disken idag när jag ändå varit hemma och tyckt synd om mig själv hela dagen. Min hjärna pallade inte att plugga hela dagen, så varför inte diska!




 Jag passade på att unna mig en kopp de under mina studier. Min terobot, en souvenir från Natura i Barcelona, blev mycket glad över att få bli använd. Jag dricker te till frukost nästan varje dag, men då är jag alldeles för slö för att fixa med löste. Även om det inte är så jobbigt egentligen!


 Karlskrona är väldigt fint och snöigt just nu! Hoppas det håller sig så här ett tag i alla fall. Slask är inte riktigt något jag är så förtjust i.


Dagens kvällsmat. Marinerad pangasiusfilé i ugn med kokosmjölk och couscous. Mycket gott. Att göra en enkel marinad av olja, vinäger, soja, vitlök, chili och ingefära är enkelt och jättegott! Funkar väldigt fint till vitt kött.

Nu ska jag sova och läsa lite fysik som godnattsaga. Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar