onsdag 30 januari 2013

Onsdag

Onsdagen är över och jag är trött, så trött. Långa dagar är det när man läser naturvetenskapligt bassår i Bräkne-Hoby. Vår tidigare korta skoldag, har nu också den blivit lång och den långa tågresan dit och hem är mest jobbig, men ändå trivs jag rätt bra. Jag är mest trött och lite gnällig just nu.
Ägnade min eftermiddag åt att plugga och slö äta lite toast. Jag åt lite knäckebröd till förrätt också. Jag har köpt ett jättegott knäckebröd faktiskt. Leksands-surdegsknäcke. Mustigt stod det på förpackningen, och jag är väl beredd att hålla med.

Just nu är jag inne i en asocial period. Jag uppskattar att umgås med folk i klassen, men om jag fick välja skulle jag nog stänga in mig i lägenheten i en vecka och bara existera. PMS kanske?
Jag är så trött på prov att jag vill kräkas, men jag gillar att diskutera och fika med klassen, jag orkar inte tänkte så mycket, men mina ämnen kräver att jag tänker jättemycket och inte nog med det så är jag trött på att åka tåg. Tåg är jobbiga, de gör mig illamående, de är ofta försenade och det tar så lång tid för mig att komma hem. Jag går ju i skolan relativt bra tider och slutar oftast vid typ 15.20 eller liknande. Detta är ju jättebra, förutom den lilla detaljen att det tar över en timme att ta sig hem med tåget efteråt.
Det känns ju ännu jobbigare att man bara måste hem för att sätta sig och plugga i några timmar och sedan gå och lägga sig, och bara hoppas att man hinner med andra saker man måste göra, så som att tvätta, städa och laga mat. 

Nu var det slutgnällt för idag och jag ska istället ge komplimanger till honom som har hand om vädret. Jag har levt i slask den senaste veckan, men idag när jag gick hem från skolan var det klar himmel, solen lös, slasket börjar att torka och det regnade inte. Så mysigt. Jag känner lukten av vår och det låter som vår också, och jag tänker leva kvar i min tro på våren, i min lilla bubbla av våreufori och strunta i att en av personalen på skolan sa till mig att det kommer att bli storm.
Vår! Viva la vår!


Bilder från promenaden hem. Tagna och redigerade med min Nokia Lumia 920 (Ja, jag älskar den!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar