tisdag 15 januari 2013

2-årsdag med älsk

Jag och älskling fyller två år idag! Hipp hipp hurra, på vår två-årsdag!
Vi har varit tillsammans i två år alltså, för er som eventuellt inte förstod det. Vi bestämde oss för att fira, och Viktor hade planerat, och bortskämd som jag är lämnade jag planerna till honom.
Jag möttes vid tåget av blommor, en present och löfte om valfri restaurang till kvällsmat. Vi fixade också en ordentlig myskväll framför tvn med film.
Romantisk är han, min älskling <3

Till kvällsmat hittade vi tillslut till thairestaurangen i Karlskorna där vi köpte med oss mat hem, för att hinna se två filmer så där på vardagskvällen. Det blev en nummer 19, friterad kyckling i röd curry och kokosmjölk, samt en 13-bitars sushi -tofu +avocado.
Under tiden vi valde mat sa han som jobbade där att han skulle gissa vart jag kom ifrån, och han gissade rätt. Han kom själv från Vietnam, så han sa att han kände igen det på ögonen och huden.
Det är alltid kul att prata med någon från Vietnam, men ändå känns det lite pinsamt att jag själv inte kommer ihåg någonting därifrån. Jag har inga minnen, vare sig bilder eller språk, från de få veckor/månader som jag faktiskt var där. Pinsvensk till sinnet är jag, även om det inte speglas i mitt asiatiska yttre!






Som du förstår, så var det choklad i presenten. Grymt god choklad. Tack älskling!

I alla fall blev det en mysig filmkväll med bra filmer. Inte jättebra, men bra. Vi såg 21 Jump street (Två pubertala pojkar går polisutbildningen och blir poliser. Misslyckas och hamnar på projekt 21 Jumpstreat, vilket innebär att de ska infiltrera skolans drugdealers) och Lola versus (Lola har allt och ska gifta sig med sitt livs kärlek, men mitt uppe i planeringen så säger hennes dude att han inte vill längre. Lolas värld går under och hon börjar supa, festa, flörta, ha sex osv. tills hon börjar få sitt liv på fötter igen.)
21 Jump street var klart bättre. Den hade skön humor. Lola versus hade en bra stämning, men tyvärr kändes hela filmen rätt platt och meningslös på något sätt. Enligt mig alltså!


Lite kul är att jag precis upptäckte att det fanns en serie på 80-talet med samma tema, och tydligen spelad Johnny Depp i den. Detta är som en modern uppföljare till den och Johnny Depp är med i den också. Alltid spännande när man fattar parallellerna så här i efterhand!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar