torsdag 10 januari 2013

Förkylning

Förkylningar är lömska. De slår till när man minst anar det. Plötsligt så står man där med slem i halsen och nästäppa, och det finns i princip ingenting man kan göra åt det. Det är bara att vänta tills kroppen lyckas bekämpa viruset och leva vidare så gott man kan.
Inte nog med det. De slår till varje gång någon annan är förkyld också, så man VET med säkerhet att man kommer att bli förkyld. Jag tycker ju att någon gång kunde väl förkylningen inte smitta. Det kan ju inte vara så att det egentligen är 100% chans att man ska bli smittad av någon annans förkylning, men i mitt fall tror jag att det är så. Sad but true.

Jag tror att jag är lite förkyld jämt. Kanske har jag samma förkylning hela tiden som bara ligger där inne och pyser, bryter ut i en vecka och sedan ligger och pyser vidare.

I alla fall så tog jag mig till skolan idag. Det jag märkte var följande:

1. Jag är inte frisk än.
2. Jag glömde nässprayen hemma.
3. Jag måste sova mer.
4. Jag vill bli frisk så att jag kan spela badminton.
5. Jag är helt värdelös på summering och talföljder.

Nog om det.

Jag kommer nog också spamma lite med spännande collage av bilder från min telefon. Jag försöker att ivrigt använda den och kameran så mycket som möjligt. Om jag inte orkar fota med systemkameran hela tiden så kan jag använda telefonen var det tänkt när jag önskade mig den.
Jag fick min älskade lumia i julklapp av min älskade papps! Jag kan inte förstå hur bortskämd jag är. Lycklig Kim.
I alla fall finns det många spännande och nya funktioner och fotoredigeringsappar som jag måste upptäcka. Därför kommer också alla bilder att vara redigerade till OIGENKÄNNLIGHET! Bara för att jag kan.
Det enda negativa än så länge är att man måste vara noga med att hålla ren linsen. Det finns tyvärr inget linsskydd, men annars är den awesome!
Nokia Lumia 920 är en awesome telefon.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar