tisdag 29 januari 2013

Planerad inhandling av ALLT!

Idag tvingade jag till mig att få gå lite tidigare från lektionen så att jag hann med det tidiga tåget, för att jag skulle hinna med det som jag och Viktor har planerat under lång tid. Förra veckan var vi i spartider och köpta endast det nödvändiga för att överleva, men denna veckan var det dags att fylla på kylskåpet rejält, och tro mig. Det behövs en hel dag.

Vi började med att gå in på rusta och köpa lite saker som gick sönder när vi städade. HUR?! Dammsugarmunstycket gick av och moppen gick sönder i två delar, så det var bara att ersätta. Sedan passade jag på att gå in och köpa ett repskydd till min skärm på elgiganten. 249 kr, men vad gör man.
Efter det blev det dags för storhandlingen på Willy's.
Vi unnade oss kött, färska grönsaker och till och med lite chips för att trösta Viktor. Ibland måste man få tycka lite synd om sig själv!
Nu har vi mat för i alla fall två veckor fram över. Vår matbudget ligger på 3500 kr inklusive hygienartiklar, toapapper, städprylar och annat sådant, så jag hoppas detta funkar. Jag vill köpa saker, och jag måste betala en hemresa med flyg och tåg också. Jag får se om det blir något över helt enkelt.

Dessutom blev det storkok idag. En pasta gratäng med bacon. Består av lök, bacon, brysselkål, spenat, macaroner och tomatsås i princip. Det blev jättegod faktiskt. Jag fick till lite krispig yta genom att ha på riven ost, ströbröd och lite solrosfrön. Jag försöker att få i så mycket grönsaker som möjligt i min mat, och att helt enkelt köpa frysta grönsaker och ha i det i princip allt är ett väldigt bra alternativ, om man är som jag och inte orkar fixa fräsch sallad så ofta.

Plusgrader i Karlskrona, vilket innebär slask och lera. Vår hall ser ut som en lerig åker och mina byxor blir helt leriga bara av att gå till skolan en dag. Jaja. Nu när det ändå börjar smälta, kan det väl smälta bort helt så slipper jag i alla fall slasket och leran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar