måndag 1 oktober 2012

Helgen med pappa

Det bästa med helgen som pappa var och hälsade på oss här nere, var så klart att träffa honom. Det nästa bästa var när vi åkte runt och tittade på allt möjligt som jag inte visste fanns.
Det tredje bäste måste ha varit maten.
Så här är det. Jag och Viktor är fattiga studenter som visserligen inte lever på nudlar och snabbmakaroner, men någon lyxmat är det inte tal om. Det är det billigaste vi kan hitta som gäller i de allra flesta fall, så oftast är allt förutom fläskkött på extrapris, ica's basic-kyckling med 80% kötthalt, extapris fisk och frysta grönsaker uteslutet.

Men inte när pappa är här!
Han bjöd på oxfilé som vi hjälptes åt att laga på ett mycket mästerligt vis. 
Jag kom helt enkelt fram till detta:
"När fattiga studenter får äta oxfilé, då måste de blogga om det!", och eftersom Viktor inte har någon blogg, får jag göra det åt både honom och mig.
Inte dåligt att dessutom ha oxfilé kvar i kylen dag efter. Mycket uppskattad (och god) lyx, skulle man kunna kalla det.

Vin bjöd han ju också på, så dubbelt lyx och en mycket trevlig kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar