måndag 1 oktober 2012

Min första skapelse

Jag vet inte hur mycket ni hänger med, men jag har ju tjatat järnet om jag ska börja virka och hur mycket jag känner att jag har en inre talang för det.
Då tänkte ni alla så här: "Nej, men det kommer aldrig bli av och om du börjar kommer du säkert aldrig slutföra något, för det gör du aldrig när du börjar med handarbete".

I don't blame you... Det är så sant. Jag börjar alltid med handarbeten och slutför dem tråkigt nog aldrig. Jag vet inte hur mycket mysigt garn och oavslutade halsdukar som ligger i en stor pluffsig kasse hemma i Hedemora.

Men nu. Nu är jag KLAR med en mössa. Bara så där! Utan mönster och allt. Virkning är tusen gånger lättare än stickning. Det är ju underbart! Inga hundra tusen maskor att sticka och hålla koll på, utan en. En enda maska att hålla koll på. Är inte livet underbart?
Viktor fick mössan, och även om den har sina nybörjarskavanker är det en, enligt mig, snygg och väl funktionerande mössa!

Kram på mig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar