lördag 16 juni 2012

Läget

Läget just nu är så här. Jag har flyttat hem till mamma. Pinsamt? Nej.
Vi har flyttat hem hit för att vi för tillfället är "hemlösa", vi har alltså ingenstans att bo, förutom att leecha från våra föräldrar, alltså ingen hyra.
Betyder detta mycket pengar då? Nej.
Jag har nämligen ett deltidsjobb på McDonald's och min sambo är sjukskriven och det krånglar med försäkringskassan, alltså inga pengar.
Positivt: Vi blir omhändetagna, gratis mat och gratis boende, för att inte nämna gratis internet.
Negativt: Vi har ingen lägenhet.

Känns dock helt okej. Öland längre fram i sommar + flytthjälp ned till Karlskrona i Augusti.
För alla som inte vet så hamnar jag där nere i höst.
Dags för mig att börja bli en människa som bidrar till samhället, genom att få pengar från samhället, för att studera, för att få ett jobb, så att jag kan betala skatt till andra människor som också får pengar från samhället.

System är jobbiga.

För övrigt åkte Sverige ur EM, trots att jag målade båda mina och Viktors naglar seger-blå-och-gula.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar