tisdag 5 mars 2013

Tisdagkväll

Tisdageftermiddagar och tisdagkväller är bra kvällar. De är den enda kvällen i veckan då jag faktiskt hinner åstadkomma något. Idag har jag pluggat, tvättat och lagat mat och jag är redan färdig. Jag har en hel timme över för att bara vara. Bästa timmen på länge!
Idag blev det ca. 8 portioner korvstrognanoff med morötter och spenat. Bra med storkok om man vill slippa laga mat mycket mat dagen efter. Jag gjorde också en fin sallad till av körsbärstomater, gurka och rödlök, med spenat på sidan om. Till dressingen är det bara att ta lika delar vinäger och olja, lite kryddor och sedan bara blanda ihop allt.

Jag ber om ursäkt om mitt blogginlägg är osammanhängande och förvirrat. Jag är helt enkelt osammanhängande och förvirrad just nu. Jag är jättetrött den här veckan. Hela dagarna bara försvinner i ett luddigt moln av trötthet och vardag. Frukost, gå, tåg, signalfel, springa, fysik, matte, kemi, biologi, mikro, trött, kemi, prata, social, gå, tåg, signalfel, gå, svettas, trött, plugga, laga mat, tvätta, trött, sova. Så ser mina dagar ut just nu i ett enda stort virrvarr av moln.
Jag är dock glad på insidan trots tröttheten som hänger över mig. Jag gör mitt bästa för att dämpa min prestationsångest, jag börjar tycka att det jag gör duger och allt går så bra som jag kan önska. Det gör mig glad att känna att jag lyckas åstadkomma något.

Nu ska jag sluta skriva, för det går ändå inte alls bra. Jag lägger upp några bilder istället som är frivilliga att tolka...som man vill. Frivilligt alltså.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar