tisdag 19 mars 2013

Det blåser som fan

Det är inte en bra dag idag. Idag är en seg dag med isiga vindar som drar genom kroppens alla hörn, och alla andra hörn också för den delen. Det är kallt när man vaknar, när man går upp, när man går till tåget, när man åker med tåget, när man går från tåget, när man sitter i skolan, när man äter lunch, när man slutar tidigt, när man åker hem och när man sitter hemma och pluggar. Det blåser till och med i mitt huvud. Kalla vindar som förlamar och ger ilningar.

Det blåser som fan...

Grejen är att jag har verkligen VERKLIGEN försökt idag, men det bara går inte. Hjärnan säger "nej, du kan inte, för du suger. Gå och lägg dig under täcket och gråt då. Skitunge". 
Det är ju party.

Jag tror att det är en förkylning som ligger och lurar, men jag känner inte riktigt för att vara hemma och vara förkyld, även om min hjärna säger det åt mig. 
Jag kämpar tills jag stupar!

Nu ska jag skita i att plugga mer matte, ta ett glas vatten och en huvudvärkstablett och gå och lägga mig i frid. Det är inte ens någon idé att försöka när det är så här. 
Även om jag mot förmodan skulle lyckas förstå någonting, så skulle jag ändå glömma bort det, och då är det  klart, slut och finito, och vila som gäller.
Jag har i alla fall betalat mina räkningar. Score. 

Jag fick också 38.5/39 på mitt fysikprov. I ellära. Så mitt i allt mitt självömkande elände, så känner jag mig ändå rätt awesome. Där fick du, din pessimistiska hjärnjävel!

Kemiexperiment

Karlskrona "by night", så att säga.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar