lördag 23 mars 2013

Lördag

Idag har varit en lördag. En helt vanlig, lugn och trivsam lördag. Jag och Viktor har åstadkommit mycket som inte riktigt hunnits med de senaste veckorna, eftersom både jag och Viktor har varit upptagna med att studera järnet inför prov och tentor.

Igår kväll så myste jag och Viktor. Vi köpte sushi på sumo sushi i Karlskrona. Jättegod sushi var det. Jag fick dock beslutsångest, så jag kunde inte bestämma mig för vilken sushi jag skulle köpa, så jag stog och velade fram och tillbaka i nästan en evighet och de som jobbade där skrattade nog lite åt mig. Vilket jag förstår. Jag hade också skrattat åt mig, så om de gjorde det, så är de förlåtna för det!
Det slutade med en mumsig åttabitars sushi, som var dyr, men grymt god. Laxen bara smalt i munnen och riset var perfekt. Mycket nära den bästa sushin jag någonsin ätit faktiskt, även om jag inte direkt är berest i sushikretsar.
På kvällen satt vi med en varsin chipspåse i soffan. Viktor med fotbollsmatchen mellan Sverige och Irland, och jag med min påbörjade andra socka. Det var lugnt och mysigt. 
Kvällen kändes ännu mer komplett när min älskling gav mig en mumsig frukost på sängen på morgonen dagen efter (i morse alltså).

När jag sa att min lördag varit lugn, så ljög jag lite, men förhållandevis lugn. Vi har städat, med 99.9% initiativ från Viktor, vi har handlat och vi har också tagit det lugnt en stund efter det. Jag har hunnit med att spela ett game dota 2 med Lingen till och med.
Världens längsta dag, på ett icke-negativt sätt.

Jag har fotat järnet med min telefon, som för övrigt är den bästa telefonen i hela världen, så här kommer en massa bilder. Några i från gårdagen och några från idag.

Nu: Sova! Bästa tiden på hela lördagen. Nattinatti!







Älskling i sin städ-outfit


1 kommentar: