fredag 8 mars 2013

Hårklippet

Jag har klippt mig! Mycket hår var det som föll. Jag har sparat ut håret i ett år nu för att spara pengar, men nu kändes det verkligen som att tiden var inne. Kände mig ovårdat långhårig, skulle man kunna säga. Så här blev det i alla fall. Nöjd blev jag, och skönt är det.

På tal om hår(?) så hände en skum grej idag när jag skulle åka hem med tåget. Det stannade i Ronneby, som är stationen innan Karlskrona, och så ropar de ut i högtalarna att det är slutstationen.
*???* kände jag då. Det visade sig att någon hade stulit koppartråd från tågspåret mellan Karlskrona och Ronneby, och att alla tågresenärer var tvungna att ta ersättningsbussar, eftersom reparation pågick.
Va? Vem stjäl koppar från en tågräls, mitt på ljusa dagen, när det dessutom åker en massa tåg där?

*suck* Att pendla med tåg i Blekinge är varje dag, mer eller mindre, ett äventyr.

Jag är inte så van med att ta kort på mig själv, så jag tog typ 30 stycken innan jag blev nöjd, och sen kunde jag inte välja, så det blev fyra bilder.





2 kommentarer:

  1. du passar jättebra i ditt nyklippta korta hår..jag som tyckte du va så fin i ditt långa..ser nu att det spelar ingen roll vilken längd du har på håret..du klär lika bra i ALLT // Kram Irene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :D Jag blev jättenöjd! Kram

      Radera