söndag 10 mars 2013

Söndag

Jag har en sån där dag just nu när allting bara är, och så är det bara det. MatteE uppgiften är klar och renskriven, jag har gjort alla mina inlämningsuppgifter  melodifestivalen är över, jag har festat lite för första gången på länge, jag har fått använda min sociala förmåga, jag har accepterat faktum att vår älskade Clio är döende och att vi måste gå och handla och att vår handtvål är slut.
Just nu sitter jag bara här, som en liten värdelös prydnadsfigur som står och samlar damm, någonstans i någons vardagsrum.

Jag planerar att ta ta en sväng in i duschen. Dels för att jag är smutsig och behöver duscha, men dels för att jag måste testa, och se hur det känns att duscha med mitt nya, en aning, kortare hår.
Jag funderar också på om jag ska hinna spela lite Guild wars 2, samt sticka lite på min socka, som nästan börjar se ut som en socka, och sedan vila upp mig inför imorgon.

Att göra allt skolarbete så tidigt som möjligt, och så mycket som möjligt, var definitivt värt det. Att försumma det man vill göra, men ändå inte måste göra, på vardagarna känns helt okej, om jag kan få hela helger då jag faktiskt inte behöver känna att jag behöver göra något, inte tänka på att jag behöver göra något och inte göra något.

I fredags blev det pokerkväll här hemma, och Viktor förlorade pengar. Jag delade, för jag är alldeles för snål för att betala pengar för att spela poker. Geez. Finns i sjön, någon?
Vi gjorde ett försök att gå ut, men jag glömde mitt leg hemma, och när vi skulle hämta det igen hade jag glömt nyckeln också. Det var helt enkelt inte meningen att jag skulle gå ut den där kvällen. För två dagar sen.
Det blev i alla fall något som liknande en efterfest efteråt, hemma hos en av Rikards vänner. Jag somnade bara nästan, och vi kom i säng vid kl. 5 på morgonen. 

Morgonen dagen efter gick jag upp vid halv 10 och skrev klart min inlämningsuppgift i matteE och gjorde frukost på sängen åt Viktor, sedan gjorde vi det vi hade planerat, och spelade dota hela eftermiddagen med folk som var bakfulla. 
Mitt liv är så spännande och dramatiskt just nu. Inte, men det gör ingenting, för jag trivs rätt bra med det ändå. Jag känner mig rätt nöjd nu. Jag har allt under kontroll, och känner heller ingen stress inför någonting. Ljuv känsla. Värden rullar liksom på, och jag bara hänger med i en takt som synkar med värdens. Man skulle ju kunna säga att det är lite synd att jag vet om att denna känsla kommer att vara borta om någon vecka, men det får vara som det är. Jag är glad och nöjd här och nu.

Sen måste jag jag bara få säga att rättstavningen ville stava om "prydnadsfigur" till "frigymnasium". Hur?

Frukost på sängen åt min älskling, som fixade frukost på sängen åt mig dagen efter. <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar