torsdag 21 mars 2013

Socka

Idag är en vinterkall dag, och snön vräker ner, så vad passar då bättre än hemstickade sockor! Jag är klar med 50% av mina sockor, och det är sjukt bra. Jag är så jättestolt över mig själv att jag bara lyser inombords. Den är så fin, min socka.
Jag har varit jättetrött hela dagen, men sen blev den helt plötsligt bra, mitt i allt snörusk. Det började med att jag åkte in till skolan, efter att ha gått genom snö och rusk, en timme för tidigt. Det kändes ju en aning surt, men när jag väl åkt in träffade jag på Ilone och Peter, och våldgästade deras lektion, så inga problem.

Jag njöt av Viktors lunch, drack massor av vatten, och sen på eftermiddagen hade vi en jättenice lektion. Vi började med att få höra på fantastiska redovisningar av mina klasskamrater och sen fick vi dissekera! Lycka!
Jag har alltid velat dissekera.
Vi fick dissekera lamm-hjärta, njure, lunga, lever, luftstrupe och diafragma. Det var sjukt kul. Tyvärr så hade jag blodiga handskar på mig, så det blidde inga bilder därifrån. Dessutom hade jag glömt ladda telefonen, så den var jättedöd.

När jag kom hem upptäckte jag att jag inte hade så mycket plugg att göra, så jag sket i det, och lagade mumsig pasta istället och sen! SEN! Sen stickade jag klart min socka. Det var pilligt, men värt det. Nu ska jag gå och lägga mig medan jag är sjukt stolt över mig själv. Godnatt!

Snöig på väg till tåget

Min socka!

Väntar på tåget i Bräkne-Hoby


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar