måndag 20 augusti 2012

Nyflyttad

Jag har inte bloggat på länge nu. Inte ens med den "vanliga" ursäkten att jag inte har orkat etc. utan för att jag varit på Öland i tre veckor, vilket med andra ord innebär nada internet.
Efter det var det flytt och jobb på G så något bloggande har det helt enkelt inte blivit.
Man kanske helt enkelt kan uttrycka sig som att jag har haft "bättre saker" för mig. (Eller bättre saker att göra än att blogga?! PFFFF) (Eller?...)

Nu är jag i alla fall nyinflyttad i Karlskrona och kaoset i den här lägenheten är indeed påtaglig.
Som tur är finns den vackra havsutsikten från vår balkong och från vårt köksbord, och alla rum är perfekta till storleken. Det är ljust och fint, oerhört fräscht för att vara en hyresrätt.
I alla fall är det så det har sagts till mig, eftersom jag själv inte har någon som helst erfarenhet av hyresrätter.
Tyvärr har jag inge bilder än, eftersom vi inte lyckats få upp så mycket saker än och eftersom vi precis lyckades fixa internet.

Nu börjar det i alla fall bli dags att sova. Imorgon blir det skola i Bräkne-Hoby, och ja, det är en världsmetropol. Eller så är det litet. Ungefär samma storlek som Norberg skulle jag kunna tänka mig. Mysigt verkade det i alla fall när jag var där, så jag kommer nog att trivas och frodas.
Det säger en del av mig i alla fall. Den andra delen av mig är paranoid och livrädd för nya saker, men den delen är också lite blyg och vill inte uttrycka sig vidare i offentliga sammanhang.

Godnatt och kram på er!


Lyssnar på: Forgetfulness - The Black Ghosts





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar