fredag 24 augusti 2012

Hedemora

Jag är hemma! Värdens bästa lilla byhåla till stad. Jag kände lyckan sprida sig i kroppen när vi landade med planet och jag blev helt varm när jag klev i genom dörren och kände igen doften hemma.

Jag skriver nu mitt första inlägg på en IPad, och nej, den är inte min. Jag kan konstatera att det är värdelös att skriva på. Mysig i övrigt, men usch! Den rättar mina överepretantiösa och felaktiga ord, samt är alldeles för platt och obekväm att skriva på.
Enter heter Retur och när jag skulle skriva Enter blev det entré.
Inte okej! Inte okej någonstans!
Ersätta min älskade laptop med iPad. Pff! Aldrig i livet.

För att gå igenom resten av min dag så har jag tittat på virvlar i handfat, diskuterat definitionen av vetenskap, gått på tipspromenad, gissat pastan och läst mina första förvirrade sidor i biologiboken.

Nu: nästan helt ledig körhelg i Hedemora, i mitt hus och med min familj, dock utan min älskade sambo som jag saknar och snart ska ringa. Han spelar säkert Dota med min största kärleksrival (Gunzel), men det sk***r jag i. Jättemycket faktiskt.


Flygplansmusik: Rain song - Sunny Day Real Estate

2 kommentarer:

  1. Vad sägs om att ses och gå på kulturrnatten ikväll? Kanske äta mat ihop eller något innan :)kraam

    SvaraRadera
  2. Det ska vi ju göra! :D Blir jätteroligt. Då kanske man stöter på någon mer man känner igen också om man har tur :)

    SvaraRadera