fredag 8 augusti 2014

Shopping i Borlänge

Jag, Moa, Karin och Kajsa skulle åka till Borlänge igår, men Moa blev sjuk, så tyvärr blev det bara jag, Karin och Kajsa som åkte, även om det var väldigt trevligt det också. Det var riktigt roligt att träffa dem, då det var riktigt länge sedan sist. De fick skjuts in till Hedemora och vi körde till Borlänge i mammas bil och parkerade nere på parkeringen "Södra Kupolen" som jag alltid brukar. IKEA var inget vi orkade med över huvud taget, så Kupolen kändes som vanligt även om allt utanför förändrats.

Vi sprang runt i affärer, kikade, pratade och handlade mer eller mindre. Tyvärr tror jag vi alla tre var rätt trötta. Jag från att ha sovit dåligt, Karin hade åkt upp från Skåne och kommit hem kvällen innan och Kajsa jobbar rätt mycket så energinivån var kanske inte på topp. Riktigt roligt var det ändå och jag inhandlade en minimal mängd av vad jag egentligen skulle vilja köpa. Min garderob är allt annat än hel, ren, fräsch och uppdaterad just nu. Jag handlade i alla fall två stycken halsband på rea, ett från Indiska och ett från Gina, samt tre par trosor från Lindex. Jag provade dessutom några bh:ar och ett par jeans som jag ska inhandla i Karlskrona till hösten. Med tanke på hur full min packning var när jag åkte upp, så är jeans tyvärr inget alternativ, oavsett hur mycket jag behöver ett par.

Det jag absolut mest av allt i hela världen ville ha under tiden vi gick runt var ett par kängor från Scorett. Kängorna är från K.Cobler, vilket säger mig ingenting, men jag märkte det nu när jag hittade dem på deras hemsida. De är så fina, så vackra och så utanför min budget.

Tyvärr har jag inga bilder från dagen, och tyvärr inga bilder på mina inköp heller, då jag var tvungen att hasta upp och hundvakta James efter lite stress, trötthet och tårar på kvällskvisten. Det var bara att packa ner trosor, tandborste, mobilladdare och dator och åka upp. Tröttheten tog över och knäckte mig igår kväll. Kroppen skrek att den inte orkade mer, huvudet dunkade och tårarna rann. Vissa kallar mig vuxen, smart och mogen, men ibland känner jag mig som om jag vore 14, trött, ung och dum all over again. Tur att jag har så många människor runt omkring mig som kan peppa upp mig och hjälpa mig upp när det känns som om jag fastnat och inte kommer någonstans hur mycket jag än försöker.

 Istanbul 2 buckles 01
Men vad är väl en bal på slottet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar