söndag 10 augusti 2014

Säterstampen

Igår jobbade jag på Säterstampen med att sälja hembakt fika för "jag vet inte hur många år, men det är rätt många år":te året i rad. Jag jobbade med Sara i år, och vi bakade en massa vackra bakverk som jag tror uppskattades. Självklart hjälper det ju att vi står på den finaste gården, som tillhör Kari och Tyge. Själva Säterstampen är en nostalgidag i 1800-tals-anda, där de som är med, och besökarna om de vill, klär ut sig i 1800-tals-outfits och öppnar små stånd på de gamla gårdarna som öppnas upp för allmänheten.

Det var en lång dag, och direkt när jag kom hem var det bara att kasta sig in i duschen för att sen åka och möta upp Karin och Kajsa för att sedan gå in till Tim på fest. Det var en riktigt trevlig fest, där alla fick prata med Andreas i telefon. Jag saknar honom. Han borde komma hit. Nu.

På tal om Säterstampen, igen, så tjänade jag ungefär 3500kr igår, så livet känns lite bättre just nu!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar