lördag 16 februari 2013

Alla hjärtans dag

Jag är medveten om att jag är lite sen med det här inlägget, och att alla hjärtans dag var för två dagar sen, men jag har inte hunnit skriva förrän nu. Förra veckan var jag sjuk hela veckan, så denna har blivit en plugga-ikapp-till-alla-prov-vecka för mig. Alla hjärtans dag fick liksom klämmas in på sidan om, mellan allt annat.

Jag och Viktor hade en sak vi var tvungna att göra på alla hjärtans dag. Vi hade inte ens ett val när det gällde den saken. Vi var tvungna att köpa proppar till lägenheten. Romantiskt va?
Vi började nämligen dagen med en morgon som var rätt lugn. Ostressig var den, men sen gick proppen till köket när vi höll på att laga frukost, vilket tyvärr förvandlade morgonen till en mycket stressig frukost istället.
Vi fick felsöka bland propparna och dra ur den som var minst viktig. På alla hjärtans dag av alla dagar!
Slumpen är en bitch.

I vilket fall som helst så slutar jag sent på torsdagar och kommer inte hem förrän vid halv 6 tiden, så vi skulle inte hunnit fira så mycket i alla fall. Vi bestämde att vi skulle gå på stan tillsammans och hitta på något och inhandla ny proppar till lägenheten i alla fall. 50 minuter innan stängningsdags hittade vi en parkering och hann in en sväng på HM för att köpa nya leggings till mig, och jag smög med tre ringar (paketpris för 49kr), en ögonfransböjare och sminkborttagning också, vi hann in på Kjell och compani utan att hitta något, och in på ICA och köpte proppar. Lyckad dag på stan!

När vi kom ut från ICA såg vi ett café på andra sidan som hette gelato som hade (surprise surprise...) gelatoglass! Jag är inte så himla van att gå runt i Karlskrona centrum, eftersom jag inte bor där och inte har så mycket pengar, och inte Viktor heller (tror jag) eftersom han har, om möjligt, ännu mindre pengar, så vi blir fortfarande lite överraskade och nyfikna när vi går runt i Karlskrona centrum och ser något nytt som vi inte undersökt tidigare.

Åter till glassen så var den JÄTTEGOD. Jag dör lite bara jag tänker på hur god den var. Vi fick till och med ett varsitt geléhjärta på våra glassar. Det var inte så dyrt heller och man fick JÄTTEmycket glass. Så här glad var jag *visar mått med händerna*!

Vi avslutade kvällen med kvälls mat på McDonald's och jag upptäckte "4 nuggets för 15kr". Lycka. Jag kan nu beställa en dubbel cheeseburgare, 4 nuggets och vatten för 35kr. Min McDonald's-beställning är nu fulländad!

Detta var en mysig alla hjärtans dag, även om den inte låter så speciell. Det är väldigt sällan nuförtiden som jag och Viktor hinner prata ordentligt eftersom vi nästan alltid har något annat att göra. Viktor pluggar, jag pluggar, jag lagar mat, Viktor diskar, Viktor städar, Jag går och lägger mig tidigt, Viktor spelar, Vi spelar, Jag spelar, Viktor ser på tv, Vi ser på tv osv.
Det är mycket tid att "bara" umgås som försvinner eftersom vi antingen pluggar, gör sysslor eller är trötta så den här dagen var den bästa på länge. Att gå på "dejt" med jämna mellanrum kanske inte är någon dålig idé?

Bilder från morgonen och på min standardfrukost (de senaste dagarna), Havregrynsgröt med banan och kanel. Mumsigt!

Gelatoglass *dräggel* Hasselnötsglassen var godast i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar