söndag 10 februari 2013

En vecka av mys, trots sjukdom

Den här veckan har varit mysig, trots att jag haft en maginfluensa som precis börjat att ge sig. Den verkar ha flyttat över till Viktor, och jag hoppas att han frisknar till snart.
Papps har varit här och hälsat på och Viktor har tagit hand om mig medan jag har legat hemma och ömkat mig för illamående, magont och huvudvärk.

De första dagarna som papps var här gjorde vi nästan ingenting. Vi åt lite mat, Viktor pluggade, jag pluggade och pappa jobbade, men det är ändå jättekul att ha lite familj här nere som hälsar på.
Pappa bjöd också på en storhandling av mat, så nu har vi mat ett bra tag framöver. Jag har två hela kycklingar ståendes i ugnen just nu faktiskt.

Vi har ätit goda middagar och på lördagen åkte vi till Marinmuséet i Karlskrona. Det var kul, även om jag hade huvudvärk och magont och mest ägnade tiden åt att testa de diverse stolar som fanns utspridda i de olika utställningshallarna.
Pappa bjöd också på lunchbuffé med lokalproducerad glass och jag njöt.Som tur var hade jag börjat kunna äta igen. Det var en lunchbuffé med husmanskost och det serverades raggmunk och fläsk, kroppkakor, pytt i panna och panerad fisk. Underbart. Jag älskar husmanskost.

Det har varit en väldigt mysig vecka, och nu sitter jag här efter att ha skjutsat papps till flyget. Viktor ligger och snusar i soffan bredvid mig och jag är medveten om att jag borde känna mig nöjd, varm och glad, men jag kan inte låta bli att känna att jag saknar min familj och mina vänner. Jag ska åka hem på sportlovet och jag kan faktiskt knappt vänta. Det är bara prov som ska skrivas i alla ämnen innan jag kan få åka hem och vila upp mig. Jag känner mig rätt nere nu när jag har uppehåll med både kosttillskott och medecin. Jag sover knappt och har alltid nära till gråten, men det är bara att bita ihop och försöka att inte falla när det passat som minst. Jag har gjort det förr, så jag vet att det går.








För er som inte vill läsa min deppiga text, kan ni titta på dessa vackra bilder som jag lyckats ta med min mobiltelefon i Karlskrona. 

2 kommentarer:

  1. Åh, saknar dig Kimsan :/ Fint att du kommer hem på sportlovet, då kanske vi kan ses. jag är hemma då i alla fall :) Krya krya!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart vi ska ses :D Det är ju som bokat haha! Tax :)

      Radera