onsdag 21 augusti 2013

Spänning

Jag känner mig lite spänd just nu. Eller lite spänd är nog en underdrift. 
Det är mycket som händer i mitt liv nu. Mitt huvud är fullt av saker som snurrar. Hur det ska gå, vad jag ska göra, när jag ska göra det, hur mycket saker kommer att kosta, hur jag sa ha råd och hur jag ska ha tid.
Jag tappar nästan bort mig själv i en storm av evigt, onödigt, ältande inför framtiden.

Samtidigt är jag glad. Jag ser fram emot att "nästa steg" av mitt liv kommer att börja. Jag kommer att gå på en ny skola, läsa saker jag aldrig läst förut och träffa nya människor. 
Jag vill göra allt. Nu.
Jag vill ändra mina vanor. Jag vill äta nyttigare, börja träna och få mer energi, sticka en kofta, köpa nya kläder, sälja mina gamla, köpa ett billigt skrivbord på second hand och möblera om i sovrummet.
All denna vilja är i grunden anledningen till mitt onödiga ältande.

Ond spiral, javisst!

Jag ska i alla fall få åka och hälsa på Karin och Jacob i deras nya lägenhet imorgon. Det ska bli superkul och jag ser fram emot det så mycket att jag blir glad bara av att tänka på det. 
Jag vet inte riktigt vad vi ska göra, men det lär väl märkas. Vi brukar alltid ha trevligt, vad vi än bestämmer oss för att hitta på. Allt från pokémonspelande till sjungande brukar det bli!

På schemat idag är duscha, samt gå och ladda pengar på mitt resekort. 
20% rabatt, woopwoop!
Något mer? Kanske.
Sticka, diska, promenad, spela lite, både tv, dator och instrument, och kanske baka lite. 
Vi får se, för mitt i allt mitt ältande så har jag ändå fortfarande semester. 

På tal om ingenting hade jag hade ett litet "photoshoot" med mig själv i det lilla hörnet i köket mellan tavlorna och den vita hyllan där de är jättebra ljus.
Bästa beskrivningen ever!
Jag blev riktigt nöjd. Nöjd med sminket och nöjd med bilden. Hörnet is tha best!


Och ja. Jag vet. Jag har den som profilbild på facebook, så alla har redan sätt den, men det är så att när jag väl lyckas ta en bra bild på mig själv så blir jag så stolt så att jag måste lägga upp den och använda den som profilbild och lägga upp den på bloggen och så. Överallt. Sån är jag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar